DM BOŚ obniżył rekomendację dla spółki British Automotive Holding do „trzymaj” z „kupuj”. Cena docelowa została utrzymana na poziomie 10,3 zł.

 
Ursus dostaFot. Pibwl/Wikimedia (CC BY-SA 3.0)

Ursus dosta z tytuu realizacji umowy cznie 33,8 mln dol. (133,6 mln z)

Tego samego dnia, gdy tanzaska firma przelaa pienidze za traktory do Ursusa, Andrzej Zarajczyk, gwny waciciel spki, zacz sprzedawa akcje spki.

Ursus poda, e 10 i 11 stycznia b.r. gwny udziaowiec spki – Andrzej Zarajczyk – poprzez zaleny od siebie wehiku inwestycyjny INVEST-MOT (w tym Pol-Mot Holding), pozby si sporego pakietu akcji.

Sprzeda 311,4 tys. akcji rednio po cenie 2,24 z. cznie za ten pakiet dosta 1,3 mln z. W ten sposb udzia Zarajczyka w kapitale Ursusa obniy si o 0,5 pkt proc. do 48,02 proc.

Stao si to zaraz po upublicznieniu informacji o przelewie kwoty 29 mln z za wysane do Tanzanii partie cignikw rolniczych, oprzyrzdowania, czci zamiennych i wyposaenia hali montaowej. Kwota odpowiada 58 proc. ich wartoci, jak rwnie za partie ju odebrane przez kupujcego, w wysokoci 2 proc. ich ceny.

Ursus dosta z tytuu realizacji umowy cznie 33,8 mln dol., w tym zaliczk 40 proc. wartoci umowy w kwocie 22 mln dol., co odpowiada kwocie 133,6 mln z.

Zobacz take: Ursus inwestuje w e-busy

Nieco ponad dziesi lat temu akcje Ursusa sprzedano w ofercie publicznej po 4 z za sztuk. Formalnie od tej pory warto spki wzrosa niewiele. Inwestorzy, ktrzy kupowali akcje na rynku pierwotnym, wiele nie zarobili, jeli trzymaj akcje do dzisiaj. Jeszcze w maju ub.r. mogli sprzeda je powyej 6 z.

Obecnie, po negatywnej reakcji giedy na wieci o pozbywaniu si akcji przez gwnego akcjonariusza, jest to ju poziom nieco powyej 4 z, czyli w pobliu ceny emisyjnej sprzed dekady. W cigu tygodnia straciy na wartoci 6,5 proc.

Sam Zarajczyk zarobi mg jednak sporo, bo trzy i p roku temu jego Pol-Mot Holding przejmowa now prywatn emisj 19 mln akcji po 2 z.

Notowania akcji Urusa w ostatnim tygodniu

Polub money.pl na Facebook:

ursus, urs, andrzej zarajczyk
Money.pl

Prezes UOKiK nałożył na Bank Millennium 20,7 mln zł kary pieniężnej za wprowadzanie w błąd kredytobiorców kierujących do instytucji reklamacje dotyczące kredytów opartych na frankach szwajcarskich. Bank ma przesłać sprostowanie do kredytobiorców oraz zamieścić komunikat na stronie internetowej i Twitterze.

 

DM BOŚ obniżył rekomendację dla spółki British Automotive Holding do „trzymaj” z „kupuj”. Cena docelowa spadła do 10,3 zł z 19,7 zł.

 

Epizod depresyjny – to najczęstsze zaburzenie w zakresie chorób psychicznych, przez które Polacy muszą przechodzić na zwolnienie lekarskie. Przeciętnie przebywają na nim 17 dni – w pierwszym półroczu 2017 roku z powodu depresji nie było nas w pracy łącznie 1952,2 tys. dni.

 

Daria Usik Już kolejny bank zapowiedział zwroty niesłusznie pobranych opłat za korzystanie z kart debetowych. Chcąc odzyskać pieniądze, klienci banku Millennium powinni złożyć wnioski do 31 stycznia 2018 roku. (fot. Jaap Arriens/NurPhoto via ZUMA Press / FORUM) Klienci, którzy podpisali umowę z bankiem Millennium o karty debetowe Millennium Visa Konto 360, Millennium Visa Dobre Konto, … Read more

 

Firma powstaa ze styku dwch pasji – sportu i biznesu – modego kielczanina Igora Klai. To on zaoy i do dzi kieruje spk OTCF, do ktrej naley sportowa marka 4F. Jak wielokrotnie opowiada, jego kariera zacza si od pracy w sklepie z odzie sportow i prby handlu piworami i polarami z maluchowego baganika.

Nim 4F staa si oficjalnym partnerem polskiej reprezentacji, pod szyldem pierwszej wasnej marki – Outhorn – sprzedawaa odzie dla Carrefoura, Tesco Auchan czy Selgros. Nikt wwczas nie myla, e za kilkanacie lat z logo firmy Igora Klai po stoku bdzie szusowa prezydent Polski, a 4F znajdzie si na strojach synnych polskich sportowcw, jak choby skoczkw Adama Maysza i Kamila Stocha czy tenisisty ukasza Kubota.

Prezydent Andrzej Duda zainteresowany rozwojem ruchu paraolimpijskiego o https://t.co/l8nkj0TOhQ#PKPar#Paralympicspic.twitter.com/UHrMHDW1rr

— paralympic (@Paralympic_PL) 18 marca 2016

Na podbj

– Kto czasem mwi: „marka 4F osigna sukces”. Nie, nie osigna sukcesu. Wykonalimy pierwsz prac domow, zaistnielimy na jednym rynku. Musimy to powtrzy w kolejnych sprawdzianach. Kolejne lata pracy przed nami – przyzna w rozmowie z money.pl biznesmen.

Pierwszy specjalistyczny sklep z wasn sportow odzie – wwczas sygnowan 4Fun – powsta ju ponad 10 lat temu w Kielcach. Dzi w caym kraju jest ich okoo 180. Z czasem nazwa zarejestrowanej w Wieliczce firmy ewoluowaa do 4F Sport Performance, aby od 2010 r. pozosta przy 4F.

Ale oprcz sprzeday detalicznej, marka 4F jest obecna w 33 krajach poprzez rozwinit sie sprzeday hurtowej, a jej produkty s dostpne w ponad 300 sklepach multibrandowych.

Ekspansj zacza zaledwie dwa lata temu i dzi kilkanacie sklepw z polsk odzie mona spotka na otwie, Sowacji, w Czechach oraz Rumunii. Od lipca pierwszy sklep 4F dziaa rwnie na Litwie.

Po olimpijskie zoto

Z profesjonalnym sportem 4F zwizaa si ju w 2007 r., kiedy rozpocza wspprac z Polskim Zwizkiem Narciarskim. Pniej, waciwie co trzy lata, rozszerzaa partnerstwo wic si z Polskim Zwizkiem Biathlonu, Polskim Zwizkiem Lekkiej Atletyki oraz Polskim Zwizkiem ywiarstwa Szybkiego.

Na pocztku ubiegego roku firma Igora Klai ogosia rozpoczcie wsppracy z pierwszym zwizkiem sportu druynowego – Zwizkiem Piki Rcznej.

4F wchodzi do druyny piki rcznej! Podpisalimy umow o wsppracy z ZPRP na lata 2017-2020. #wspieramypilkrczn#handballpolskapic.twitter.com/q0GoYLxGOt

— 4F_official (@4F_official) 28 grudnia 2016

Jednak do najwikszych jej sukcesw z pewnoci trzeba zaliczy umowy zawarte ze sportem olimpijskim.

W tym roku biao-czerwoni po raz czwarty zao na siebie kolekcj olimpijsk od 4F. Podczas zimowych igrzysk w Pjongczang polska marka ubierze rwnie reprezentacje: serbsk, otewsk, chorwack oraz greck. Jak pisalimy w Sportowych Faktach, wszystkie kolekcje powstay we wsppracy z narodowymi komitetami olimpijskimi i bd dostpne w sprzeday detalicznej na ich rodzimych rynkach.

To jednak nie pierwsza wsppraca z reprezentacj otewsk i Serbsk. Ju podczas letnich igrzysk olimpijskich Rio 2016 r. otysze i Serbowie mili na sobie kolekcje polskiej marki. A stroje 4F nosi midzy innymi synny tenisista Novak Djokovi.

Novak Djokovi w stroju polskiej firmy 4F. To jest co! pic.twitter.com/p0U5aVjClF

— Krzysztof Stanowski (@K_Stanowski) 7 sierpnia 2016

Nie tylko olimpijczycy, ale rwnie i paraolimpijscy sportowcy nosz ubrania od 4F. Firma wsppracuje z Polskim Komitetem Paraolimpijskim od igrzysk w Vancouver 2010. Pniej nasi sportowcy wystpowali w jej kolekcjach take w Soczi i Rio.

Olympic Team of Serbia in costumes Polish brand @4F_official ? #SRB#Rio2016#OlympicGamespic.twitter.com/q50DwNDeWe

— Damian (@gaskadamian) 6 sierpnia 2016

Wspomg j sportowiec

Sportowcom firma Igora Klai zawdzicza wicej ni rozpoznawalno. Droga do sukcesu nie bya usana samymi rami. Krytycznym momentem dla firmy by okres wielkiego kryzysu finansowego w 2008 r.

Kondycja finansowa firmy znacznie si pogorszya i istniao zagroenie, e 4F podzieli los innej znanej firmy outdoorowej – Alpinusa – sprzedawanego, kolejnym upadajcym firmom.

Szczliwie dla biznesu Igora Klai, znalaz si nie byle jaki sponsor, ktry zdecydowaa si zainwestowa w polsk mark odziey sportowej. By nim znany sportowiec, kierowca rajdowy, oszczepnik, a take biznesmen – Sobiesaw Zasada.

Zasada za 14 mln z kupi pakiet 35 proc. udziaw w firmie w 2011 r., o czym informowaa „Gazeta Wyborcza”. Zastrzyk gotwki i determinacja firmy spowodoway, e 4F wysza ostatecznie z kryzysu obronn rk. Jak pisalimy w money.pl, jej przychody w 2015 r. sigay ju 400 mln z.

 
Patrycja Kotecka, dyrektor marketingu Link4Fot. Link4

Patrycja Kotecka, dyrektor marketingu Link4

W zawrotnym tempie Link4 podwoi sum przypisu skadki i nie zamierza zwalnia tempa. O sukcesie spki, ktrej kluczowymi obszarami zarzdzaj kobiety, rozmawiamy z Patrycj Koteck, dyrektor marketingu Link4.

Dzi Link4 wituje miliard przypisu skadki. Skd to tempo wzrostu?

Patrycja Kotecka, dyrektor marketingu Link4: Kiedy ptora roku temu trafiam do Link4, suma wszystkich sprzedanych ubezpiecze wynosia okoo 460 mln zotych rocznie. Potrzebna bya nowa strategia marketingowa. Zdecydowaam radykalnie zmieni dotychczasowe kampanie, wykorzystujc swoje dowiadczenie telewizyjne i dziennikarskie. Postawiam na emisj reklam przy hitach ramwek telewizyjnych, sprzeda polis przez Internet i wspprac z amerykaskim gigantem Google. Dodatkowo zaktywizowalimy kana agencyjny. Nowe podejcie do marketingu, zaangaowanie i wsparcie zarzdu przynioso efekty.

Podobno Link4 to jedyna firma ubezpieczeniowa zarzdzana w kluczowych obszarach przez kobiety?

To prawda, mona powiedzie, e ten miliard to sia kobiet. Mamy dwie panie w skadzie zarzdu: Agnieszk Wrosk i Katarzyn Wojdy. Szefow call center jest niezwykle skuteczna Marlena Piekut. To nasza zwyciska druyna. Udowodniymy w wiecie ubezpiecze zdominowanym przez mczyzn, e my, saba pe, potrafimy uzyska lepsze wyniki ni konkurencja zarzdzana przez panw.

„Kto w Link4 jest, dobrze wie o tym….”

„…mona zgarn 560 zotych”. To najnowsza odsona kampanii „Kasa wraca z Link4”, ktra informuje, e nagradzamy finansowo kierowcw bezpiecznie jedcych z aplikacj NaviExpert. Nikt nie lubi duo paci za ubezpieczenie auta, wic wychodzimy z propozycj obnienia kosztu polisy OC/AC nawet o 30 procent dla bezpiecznie poruszajcych si po drogach.

Reklamy Link4 wpadaj w ucho i odnosz sukcesy. piewajca w nich Kasia Mo zostaa w minionym roku finalistk Eurowizji, a spot z jej udziaem zdoby prestiow statuetk Effie Awards drugi rok z rzdu.

Cenimy wspprac z Kasi – to bardzo skromna i ciepa osoba, a przy tym profesjonalistka. Mog zdradzi, e podpisalimy ju kontrakt na kolejny rok. I znw liczymy na Effie. Jest to szczeglne wyrnienie, bo trzeba przedstawi nie tylko ciekaw kreacj reklamow, ale rwnie pokaza wzrost sprzeday produktw. Chcemy przekona jury skadajce si z przedstawicieli najwikszych mediw oraz agencji reklamowych i kreatywnych, e ponownie zasuylimy na statuetk.

Mona co jeszcze wymyli w marketingu?

Absolutnie tak, jeli nie wymyla si na si, tylko koncentruje na sprawach podstawowych. Trzeba rozpozna potrzeby klientw, zaproponowa to, czego oczekuj i przedstawi ofert w prosty, komunikatywny sposb. Nie szukamy fajerwerkw. Link4 to firma dla masowego klienta i musi go przekona czytelnym przekazem.

Czyli?

Trzeba wykaza si wraliwoci i odpowiedzialnie reagowa na biece wydarzenia. Gdy latem nad Polsk rozszalay si wichury, przygotowalimy w wysokonakadowej prasie i na portalach horyzontalnych kampani content marketingow. Uwiadamialimy zagroenia, ktre byy i s realne, a jednoczenie proponowalimy klientom rozwizanie w postaci tanich ubezpiecze mieszkaniowych i komunikacyjnych od skutkw ywiow. Nasi konsultanci odebrali mnstwo telefonw od ludzi chccych si ubezpieczy. W krtkim czasie wystawilimy bardzo duo nowych polis.

Liczy si refleks?

I dobrze skrojona oferta. Kilka tygodni temu w siedzibie Google’a w Dublinie dyskutowalimy, jak skutecznie dotrze do tzw. millenialsw, czyli osb urodzonych midzy 1984 a 1997 rokiem, indywidualistw z aspiracjami, szukajcych balansu midzy karier a satysfakcj czerpan z ycia. Do nich schematy na pewno nie przemwi. Musimy wyj poza sztamp tradycyjnych firm ubezpieczeniowych i stworzy indywidualnie dopasowane propozycje. Oferty personalizowane. wiatowe trendy wskazuj, e to pokolenie szczeglnie interesuje si ofert typu friendsurance, czyli ubezpieczeniami spoecznociowymi. Dlaczego mielibymy rezygnowa z klientw, ktrzy chc kupowa takie polisy? Tylko dlatego, e nie mamy ich w ofercie? Jeli dzi nie mamy, to jutro ju bdziemy mie. Kiedy polisy kupowao si wycznie osobicie u ubezpieczyciela. Obecnie bardzo liczy si wygoda i szybko dokonywania transakcji. Chcemy zapewnia komfort naszym klientom.

Bdziecie kontynuowa reklam product placement w polsatowskim programie „Nasz nowy dom”? Czy to si opaca?

To bardzo trafiona inwestycja! Nasz udzia w jednym z najbardziej popularnych programw w polskiej telewizji uwiadomi klientom, e Link4 to nie tylko ubezpieczenia komunikacyjne, z ktrymi si kojarzymy. Pokaza, e mamy take atrakcyjn ofert w dziedzinie ubezpiecze mieszkaniowych. A poza tym to bya wielka rado, kiedy bohaterom programu – ludziom dowiadczonym przez los – moglimy pomc w remoncie domu i przekaza darmowe polisy. Tak rozumiemy spoeczn odpowiedzialno firmy zwizanej kapitaowo ze skarbem pastwa. Angaujemy si we wsparcie naszych klientw, ktrzy ucierpieli w wypadkach, oferujc im wieloletnie programy rehabilitacyjne. A ceny ubezpiecze kalkulujemy tak, by byy dostpne dla wszystkich. Dajemy, jako cz Grupy PZU, gwarancj solidnoci i wypacalnoci.

Czego wic yczy Link4 w nowym roku?

Utrzymania miliarda przypisu w kolejnym roku. Przede wszystkim jednak mdrych i odwanych decyzji oraz odwagi amania schematw utartych w brany.

Polub money.pl na Facebook:

link4
Od 2010 r. GPW jest spFot. Maciej Luczniewski/REPORTER

Od 2010 r. GPW jest spk publiczn notowan na prowadzonym przez siebie parkiecie

Minister przedsibiorczoci i technologii Jadwiga Emilewicz zabraa gos w sprawie Giedy Papierw Wartociowych. – Jest zrozumiae, e pan premier bdzie chcia sprawowa ten nadzr osobicie – powiedziaa.

Po ostatnich zmianach powstay dwa nowe resorty w rzdzie Mateusza Morawieckiego: inwestycji i rozwoju oraz przedsibiorczoci i technologii, utworzone na bazie Ministerstwa Rozwoju. Pierwszym kieruje Jerzy Kwieciski, drugim Jadwiga Emilewicz. Oboje wczeniej byli wiceministrami w resorcie rozwoju, ktrym wwczas kierowa Mateusz Morawiecki.

Po rynku zaczy kry plotki o przetasowaniach i zmianach w nadzorze nad kluczowymi spkami Skarbu Pastwa.

– Pan premier Morawiecki ostatecznie zdecyduje, gdzie bdzie nadzr nad gied. Jest zrozumiae, jeli pan premier bdzie chcia sprawowa ten nadzr osobicie – powiedziaa Emilewicz w wywiadzie dla Programu Trzeciego Polskiego Radia.

Gieda Papierw Wartociowych w Warszawie. Najciekawsze fakty

– Obecnie, po podziale Ministerstwa Rozwoju na Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju oraz Ministerstwo Przedsibiorczoci i Technologii nadzr nad GPW znalaz si po stronie tego drugiego resortu – dodaa.

GPW prowadzi rynek regulowany dla akcji oraz instrumentw pochodnych, a take alternatywny rynek akcji NewConnect dla spek wzrostowych. Rozwija take Catalyst – rynek przeznaczony dla emitentw obligacji korporacyjnych i komunalnych oraz rynki towarowe. Od 2010 r. GPW jest spk publiczn notowan na prowadzonym przez siebie parkiecie.

Polub money.pl na Facebook:

finanse, bankowo
ISB

Fot. XTB / materiay prasowe Po tym jak wczoraj notowania dolara spady poniej poziomu 3,40 zotego po raz pierwszy od grudnia 2014 roku, dzisiaj o poranku obserwujemy lekkie odreagowanie. Polska waluta traci nieznacznie wzgldem wszystkich czterech kluczowych odpowiednikw, z kolei rentowno 10-letnieh obligacji powrcia poniej poziomu 3,3 proc.. Cho podczas dzisiejszej sesji nie poznamy zbyt … Read more

 
 
Proszę czekać...

Zapisz się do Newslettera

Chcesz być na bieżąco z nowymi produktami i wpisami do Bloga ? Wpisz poniżej swój adres e-mail i nazwę by być na bierząco.